Episod 72 – Elysium, Kick-Ass 2 & Pacific Rim

I episod 72 blir det episk science fiction i Elysium, den hypade uppföljaren Kick-Ass 2 samt monster mot robotar i Pacific Rim. Dessutom, hur pass nöjda är vi med biosommaren?

Episod 72

Om Tommy filmar Niklas och Emilio

Tommy filmar Niklas och Emilio
Det här inlägget postades i podcast och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Episod 72 – Elysium, Kick-Ass 2 & Pacific Rim

  1. Daniel skriver:

    Bra pod ni har! Har ägnat de 2-3 senaste veckorna åt att lyssna igenom alla era avsnitt.

    Oj vad jag tyckte annorlunda om Elysium än ni. För mig led den här filmen av förutsägbart manus och till stor del trötta karaktärer. Dessutom fanns det många ostiga scener då jag inte kunde låta bli att stöna högt i biosalongen (till min flickväns förtret). Den övertydliga samhällskritiken tyckte jag också mest var tröttsam, ett problem jag också hade med district 9.
    Filmen var ju verkligen jättesnygg (även om jag blir gaaaalen på den ständiga skak-kameran i actionscenerna i alla nya filmer), så det var synd att jag såg så många problem med den.

    • TNEpod skriver:

      Tack för berömmet Daniel, roligt att höra!

      Jag (Niklas) kan hålla med dig om att handlingen i Elysium kändes rätt utstakad och att det var synd att karaktärerna var så svartvita, men bländades i övrigt av det visuella, Sharlto Copleys bindgalna skurk och den spännande världen Blomkamp byggt upp. Kanske håller inte historien för en andra titt, så det är möjligt att vi återvänder till Elysium när det är dags för Blu-Ray-releasen.

Kommentera

